Kiitos kuluneesta vuodesta 2023!🎄

Hyvää joulua ja onnellista uutta vuotta! Vuosi 2023 on varmasti ollut monessa vähävaraisessa perheessä erityisen vaikea ja koemme, että nyt jos koskaan heidän auttamisensa on tärkeää. Halusimmekin tänä vuonna ohjata yrityksemme joululahjoihin tarkoitetut varat kokonaisuudessa Pelastakaa Lapset Ry:n työn tukemiseen. Primanet toivottaa kaikille asiakkailleen ja yhteistyökumppaneilleen oikein hyvää ja rauhallista joulua sekä uutta vuotta!

Lue lisää
Power Appsilla luot sovelluksen helposti

Mitä PK-yrityksen pitäisi tietää Power Apps:ista?

Mikä Power Apps? Power Apps on Microsoftin Power Platform tuoteperheeseen kuuluva työkalu jolla voidaan luoda helposti ja nopeasti sovelluksia liiketoiminnan tarpeisiin. Power Apps on niin sanottu low code -alusta, jossa sovelluksia ja automaatioita voidaan luoda ilman perinteistä koodaamista. Suurin etu low code-ratkaisuissa on että liiketoiminnan osaaminen voidaan pitää entistä kiinteämmin mukana osana sovelluskehitystä. Kun liiketoiminnan

Lue lisää

Työtapojen muutos lähtee aina ylhäältä – eikä oikotietä ole

Uusien järjestelmien ja ratkaisujen täysimääräinen hyödyntäminen edellyttää usein työtapojen ja joskus jopa työkulttuurin muutosta. Esimerkiksi jos halutaan mitata tuotannon läpimenoaikoja, on jokaisessa työvaiheessa tehtävät työt kirjattava täsmällisesti ja poikkeuksetta tai jos halutaan varmistaa kaiken työssä tarvittavan tiedon saatavuus, niin kaikki sitoutuvat tallentamaan tiedot yhdessä sovittuihin paikkoihin kuten esim. Teams-kanaviin tai vaikka sitten yrityksen CRM:än. Valitettavan

Lue lisää

Teams:in uudet ominaisuudet

Aikaisemmin Teamsissä on ollut käytössä tiimin sisällä kaksi erilaista kanavatyyppiä, vakiokanava – joihin kaikilla tiimin jäsenillä on automaattisesti käyttöoikeus, sekä yksityinen kanava – johon on pääsy ainoastaan tietyillä erikseen valituilla henkilöillä. Yksityisen kanavan jäsenien on kuitenkin tullut kuulua kyseiseen tiimiin. Tämä on useasti aiheuttanut haasteita varsinkin toimittaessa yhdessä organisaation ulkopuolisten käyttäjien kanssa. Shared Channel –

Lue lisää

Hyvän salasanan anatomia 

Nykyisessä digimaailmassa salasanoja on käytössä joka puolella. Salasanalla on merkittävä vaikutus tietoturvaan, mutta samalla se on myös merkittävä riski. Alla olevassa artikkelissa käyn läpi mikä on hyvä salasana ja mikä on hyvä tapa hallita salasanoja.   Alla on lueteltu maailmalla 10 yleisimmin käytössä olevaa salasanaa. Näistä esimerkiksi ensimmäisellä sijalla oleva salasanaa on käytetty yli 100 miljoonaa

Lue lisää

Mitä ulkoistettu IT-tuki maksaa?

Sujuva tuottava työskentely tarkoittaa sitä, että laitteet ja järjestelmät toimivat. Käytettävät laitteet on mitoitettu vastaamaan työtehtävän vaatimuksia ja apua ongelmatilanteisiin on helposti saatavilla. Eikö vain? Osassa yrityksiä apua tarjoaa yrityksen oma IT-vastaava, joka huolehtii laitehankinnoissa, järjestelmien toimivuudesta, tietoturvasta jne. Mitä tehdä silloin, mikäli omaa IT-henkilöä ei ole käytettävissä, tai jatkuvasti suurenevat vaatimukset IT:n ympärillä syövät

Lue lisää

Microsoft 365 varmistukset 

Yleistä tiedon varmistamisesta  Käytännöt tärkeiden tiedostojen varmistamiseen sekä sitä kautta liiketoiminnan jatkuvuuden turvaaminen tulee olla osa jokaisen yrityksen varautumissuunnitelmaa.  Esimerkkinä Ylen uutinen Suomesta Savonia-ammattikorkeakouluun tehty massiivinen tietoturvahyökkäys – kiristysohjelma lukinnut tietoja | Yle Uutiset, jossa osa ammattikorkeakoulun tiedoista on salattu.    Kyseessä on ilmeisimmin kiristyshaittaohjelma (ransomware), joka lukitsee käyttäjän käytössä olevat tiedostot ja tietojen vapauttamiseksi pyydetään

Lue lisää

Koulutus ja konsultointipalveluista tehoa työskentelyyn.

Pelkästään M365 ympäristössä on tarjolla huomattavan paljon palveluita, ja ympäristö kehittyy jatkuvasti valtavalla vauhdilla. Kyse ei ole pelkästään siitä että esimerkiksi Covid:in myötä lähes kaikille tutuksi tulleeseen Microsoft Teams:iin tulee lisää ominaisuuksia, vaan siitä että Microsoft ja muut kilpailevat softatalot lanseeraavat jatkuvasti uusia sovelluksia vastaamaan juuri tiettyyn ongelmaan tai haasteeseen. Miten tästä kaikesta voi selviytyä

Lue lisää
Mies käyttää kannettavaa tietokonetta

Älä tyydy olemattomaan asiakaspalveluun

Meillä jokaisella on varmasti niin hyviä kuin huonojakin kokemuksia erilaisista asiakaspalvelutilanteista. Kun yrityksessä laitteet eivät toimi ja tuottavat työt seisovat, on ongelmaan tärkeää saada asiantuntevaa apua mahdollisimman nopeasti. Me Primanetillä olemme kiinnittäneet erityistä huomiota asiakaspalveluumme ja kaiken ydin on siinä, että palvelemme ihmisiä – emme tietotekniikkaa.

Lue lisää

Pk-yritysten yleisimmät it-haasteet

Pk-yritysten muuttunut toimintaympäristö on aiheuttaa monenlaisia it-haasteita. Taistelu niitä vastaan voi tuntua Mount Everestin kokoiselta urakalta. Blogisarjan ensimmäisessä osassa pureudumme yleisimpiin it-haasteisiin.

Lue lisää