Tietoturva on koko organisaation asia

Tietoturva tulee ottaa huomioon koko organisaation toiminnassa. Olemme kehittäneet Tietoturvapalvelun, jolla on tarkoitus korottaa organisaatiosi tietoturvaa monipuolisin menetelmin.

Säännönmukainen tietoturvan toteutumisen tarkkailu ja raportointi

Käytämme laajennettuun tietoturvaan itse kehittämäämme prosessia, jossa luodaan yrityskohtainen tavoitetila ja sen saavuttamiseen tarvittavat toimenpiteet, joita seurataan yhteistyössä asiakkaan kanssa säännöllisesti toistuvissa tietoturvakatsauksissa. Palveluun kuuluu myös viikoittaiset tietoturvatarkistukset, joissa asiantuntijamme pureutuvat syvemmälle pilven käyttötietoihin, jotta pystymme havaitsemaan epäilyttävän toiminnan jo ennen kuin siitä tulee hälyttävää.

Jotta prosessimme olisi aina yhtenäinen, olemme kehittäneet tarkastustyökalun, jota asiantuntijamme käyttäjät tietoturvatarkistusten kirjaamiseen ja pisteyttämiseen.

Tiedätkö mitä päätelaitteillasi tapahtuu? Käytetäänkö nollapäivähaavoittuvuuksia ympäristössäsi hyväksi?

Laajempaan päätelaitteiden suojaamiseen käytämme nykyaikaista Endpoint Detection & Response -työkalua. MITRE:n testeissä erinomaisesti suoriutunut SentinelOne tarjoaa päätelaitteille turvaa haittaohjelmilta ja haitalliselta koodilta. Perinteisistä virustorjunnoista ohjelmisto eroaa merkittävästi tarjoamalla esimerkiksi tekoälypohjaista heurestiikkaa, jolla vaikkapa nollapäivähaavoittuvuutta hyväksi käyttävä haitallinen koodi saadaan kiinni ennen kuin se ehtii tehdä tuhojaan. Lisäksi saamme kaikki päätelaitteet raportoimaan tilaa yhteiseen näkymään, josta meidän on helppo reagoida uhkakuviin. EDR tarjoaa myös mahdollisuuden eristää saastuneet koneet verkosta, jolloin haittaohjelmat eivät pääse leviämään verkossa sivuttaissuuntaisesti.

Tietojen salaamista tekeviä haittaohjelmia vastaan EDR-ohjelmistossa on myös VSS-ominaisuutta hyväksikäyttävä tietojen palautus, joilla mahdollisesti haittaohjelman salaamat tiedot saadaan palautettua.

IT-ympäristöt

Pk-yritysten yleisimmät it-haasteet

Pk-yritysten muuttunut toimintaympäristö on aiheuttaa monenlaisia it-haasteita. Taistelu niitä vastaan voi tuntua Mount Everestin kokoiselta urakalta. Blogisarjan ensimmäisessä osassa pureudumme yleisimpiin it-haasteisiin.

Lue lisää
Asiakaspalvelu

Älä tyydy olemattomaan asiakaspalveluun

Meillä jokaisella on varmasti niin hyviä kuin huonojakin kokemuksia erilaisista asiakaspalvelutilanteista. Kun yrityksessä laitteet eivät toimi ja tuottavat työt seisovat, on ongelmaan tärkeää saada asiantuntevaa apua mahdollisimman nopeasti.

Lue lisää