Miten digitalisaatiosta voi hyötyä?
Digitalisaatio on prosessi, jossa siirrytään analogisesta työskentelytavasta digitaaliseen työskentelytapaan. Kyse on siitä, että teknologian avulla yrityksestäsi tulee tehokkaampi ja tuloksellisempi.
Digitalisaation avulla voit mm. parantaa asiakaspalveluasi, lisätä myyntiäsi, vähentää virheitä tai parantaa sisäistä viestintää.
Miksi digikartoitus kannattaa tehdä?
Lisää ymmärrystä
Digikartoituksen avulla voidaan ymmärtää, miten ihmiset käyttävät digitaalisia laitteita ja infrastruktuuria.
Tätä tietoa voidaan käyttää digitaalisten palvelujen ja työtapojen suunnittelun parantamiseen tai sellaisten alueiden tunnistamiseen, joilla tarvitaan lisää investointeja digitaaliseen infrastruktuuriin
Kolme konkreettista toimenpidesuositusta
Lupaamme vähintään 3 konkreettista toimenpidesuositusta joiden avulla voit aloittaa luomaan yrityksesi digitalisaatiopolkua
Aloita ennen kilpailijoitasi
Digitalisaatio on jatkuva prosessi, jonka hyödyntäminen kannattaa aloittaa välittömästi.
Valjastamalla teknologian tekemään töitä sinulle, luot kilpailuetua ja mahdollistat uutta liiketoimintaa.
Kenelle Digikartoitus on tarkoitettu?
Olemme luoneet prosessin PK-yrityksille, joilla on kiinnostusta ja halua tutkia digitalisaation luomia mahdollisuuksia.
Prosessi on suunniteltu lähtökohtaisesti yli 20 tietotyöläisen yrityksille, jotka ovat valmiita kehittämään kilpailukykyään.
Mitä hyötyä minulle on digikartoituksesta?
Digikartoitus on suunniteltu lähtölaukaukseksi yrityksesi digitalisaatiostrategian luonnille.
Digitalisaatiostrategia taas on suunnitelma siitä, miten aiot käyttää teknologiaa liiketoimintasi kehittämiseein.
Se on räätälöitävä juuri sinun liiketoimintaasi ja tavoitteitasi varten.
Jotta voit hyödyntää digitalisaatiota yrityksesi kilpailuetuna, sinun on tiedettävä mitkä osa-alueet ovat jo kunnossa, ja missä osa-alueissa on parannettavaa.
Juuri näihin kysymyksiin digikartoitus antaa vastauksia.
Miksi digikartoitus on ilmainen?
Haluamme kerätä tietoa PK-yritysten digitalisaatiosta, jotta voimme paremmin auttaa asiakkaitamme.
Olemme työskennelleet asian ympärillä yli 20 vuotta ja tunnistaneet tarpeen tuotteelle jolla polkaistaan digitalisaatio strategia vauhtiin.
Itse kartoitus on vasta ensimmäinen askel digitalisaation polulla, ja luonnollisesti olemme mielellämme toteuttamassa hankkeita, joita kartoituksesta mahdollisesti syntyy.
Prosessimme miten digitalisaatio valjastetaan kilpailueduksi
1. Nykytilanteen kartoitus
Määrämuotoinen kysely yhdelle tai useammalle yrityksen avainhenkilölle
Kesto yksi tunti
2. Vastausten purku ja analyysi
Tekemämme analyysin pohjalta tilanteen kuvaaminen suhteessa mahdollisuuksiin.
3. Toimenpidesuositukset
Toimenpidesuositusten peilaaminen yrityksen tavoitteisiin ja kyvykkyyksiin
Lupaamme mukaasi kolme konkreettista toimenpidesuositusta.
4. Digitalisaatiohankkeet
Kehityshankkeet yrityksen strategiaan ja toimenpidesuosituksiin nojautuen
5. Vaikuttavuuden seuranta
Digitalisaatiohankkeen tai hankkeiden jälkeinen tulosten varmistaminen.
Määrämuotoinen kysely yhdelle, tai useammalle yrityksen avainhenkilölle
Case Pellon Group – Tuotekonfiguraattori sadoille nimikkeille
Pellon Group valmistaa ja myy teknologiaa sekä niihin liittyviä palveluita kotieläintiloille. Pellon Groupin valikoimaan kuuluvat kaikki mitä modernissa navetassa tai sikalassa tarvitaan varmistamaan eläinten hyvinvointi ja toiminnan tuottavuus. Ruokinta-automatiikalla pidetään huolta aina rehun tasalaatuisuudesta, eläinten täsmällisistä ruokailuajoista ja viime kädessä jopa sisäilman laadusta, koska rehun jakelussa ei näin synny pakokaasuja, toisin kuin käytettäessä traktoria tai
Lue lisääCase Valoro – Liiketoimintasovelluksen toteutus PowerPlatformia hyödyntäen
Valoro Oy:n toimitusjohtajalla Kimmo Kakolla oli pöydällään tarjouspyyntö valtakunnallisesti toimivan yrityksen arkistojen kartoituksesta. Toimipaikat ja niiden yhteyteen sijoitetut arkistot sijaitsivat maantieteellisesti ympäri Suomea, sekä koostuivat vaihtelevista määristä paperisista ja osin digitaalisista aineistoista. Näistä arkistoista tulisi tuottaa raportti, jotta asiakas voisi toteuttaa tarvittavat toimenpiteet arkistojen saattamisesta heidän määrittämälleen tasolle. Valoro jäsentää tietoa Valoro tarjoaa asiakkailleen sekä
Lue lisääCase Labroc – Täydellinen toiminnanohjausjärjestelmä asiakkaan muuttuviin tarpeisiin
Labroc Oy on vuonna 2013 perustettu yritys, joka tuottaa laboratoriopalveluita kaikkiin rakentamisen elinkaaren vaiheisiin. Labroc toimii valtakunnallisesti ja sillä on laboratoriot Oulussa, Kuopiossa, Tampereella, Helsingissä ja Espoossa. Labrocin asiakkaat ovat rakennusalan ammattilaisia: suunnittelijoita, insinööritoimistoja, sisäilma-, kunto-, asbesti- ja haitta-ainetutkimuksia tekeviä toimijoita, purkutyötä tekeviä tahoja sekä betonitehtaita ja -urakoitsijoita. Vuodesta 2021 lähtien Labroc on kuulunut saksalaiseen
Lue lisääKorjausrakentamiseen erikoistunut rakennusyhtiö automatisoi alihankinnan tarjouspyyntöjen käsittelyn
NHK Rakennus Oy halusi lähteä automatisoimaan liiketoimintaansa oleellisesti kuuluvan alihankinnan sekä materiaalitoimitusten tarjouspyyntöjen lähettämisen ja käsittelyn. Rakennusliikkeessä työmaan hankintoihin liittyviä tarjouspyyntöjä lähetetään kahdessa vaiheessa: ennakkotarjouspyynnöt hankkeen tarjousvaiheessa sekä toteutusvaiheen tarjouspyynnöt tarjouskilpailussa voitetun hankkeen osalta. Laajat ja yrityksen toimintatapojen mukaisesti toteutetut tarjouspyynnöt ovat tärkeä osa hankkeiden kustannushallintaa. Rakennusliikkeen hankintatoimen hoitaminen sitoo henkilöresursseja, kun samanaikaisesti on pystyttävä osallistumaan
Lue lisää