Yritys

Primanet Oy

Olemme pääkaupunkiseudulla toimiva IT-palvelutalo, jonka sydämenasia on tuottaa Mutkatonta IT-palvelua.

Primanet perustettiin vuonna 2000 vastaamaan asiakkaiden tarpeisiin saada kokonaisvaltaista, luotettavaa ja kustannuksiltaan ennakoitavaa – eli mutkatonta – IT-palvelua. Tämän tarpeen pohjalta rakennettiin Mutkaton IT -palvelukokonaisuus (aikaisemmin Oma IT-osastopalveluna), joka on luotu kattamaan pk-asiakkaiden kaikki IT-tarpeet mutkattomasti samasta yhteyspisteestä kiinteän kuukausihintaan, avoimella ja lämpimällä palveluasenteella tuotettuna.

Primanettiin kuuluu 9 suomalaista IT-alan ammattilaista

Olemme pieni ja tiivis työyhteisö, ja se on myös valttikorttimme. Meille jokainen asiakkuus on tärkeä, ja meillä on myös aikaa ja tahtoa osoittaa se jokaiselle asiakkaallemme henkilökohtaisesti. Tiiviit ja välittömät asiakassuhteet ovat kestävän IT-kokonaisulkoistuksen ja toimintamme perusta.

Vuosien saatossa olemmekin saavuttaneet syvää tietämystä asiakkaidemme liiketoiminnasta, mikä on mahdollistanut myös toimialakohtaisten ratkaisujen tarjoamisen. Tänä päivänä olemme erikoistuneet rakennus- ja hoiva-alan IT-palveluiden tuottamiseen, mutta joukkoon mahtuu myös muiden alojen asiakkuuksia, sillä aito kiinnostus asiakkaistamme ei ole toimialakohtaista.

Panostamme kaikessa toiminnassamme pitkäjänteisyyteen

Liikevaihtomme 9/2018 päättyneellä tilikaudella oli 1,4 miljoonaa euroa ja yhtiö on ollut koko historiansa ajan velaton ja voitollinen. Panostamme kaikessa toiminnassamme pitkäjänteisyyteen: onnistumistamme on edistänyt ennen kaikkea asiakkaidemme ja henkilökuntamme pysyvyys.

Miksi ulkoistaa IT kokonaan Primanetille?

IT-palveluiden toimitustapoja on tarjolla pilvin pimein – miksi siis valita kokonaisulkoistus? Meille IT-kokonaisulkoistuksen tarjoaminen on valinta, jonka takana on helppo seistä. Kerromme miksi.

IT:n johtaminen edellyttää kokonaiskuvaa

IT-palveluiden ulkoistamisessa on useita vaihtoehtoja. IT:n voi ulkoistaa joko osittain tai kokonaan. Kokemuksemme useiden yritysten ja yhteisöjen kanssa työskentelystä on vahvistanut näkemystämme siitä, että nykypäivänä IT :n johtaminen vaatii kokonaisvaltaista otetta. Tietotekniikka-ala käy läpi yhtä suurinta muutostaan pitkiin aikoihin ja samalla IT:n rooli liiketoiminnan mahdollistajana on korostunut entisestään. Tässä ajassa on erityisen tärkeää, että asiakkaillamme on osaava ja luotettava kumppani, joka näkee kokonaiskuvan ja osaa vastata asiakkaan muuttuviin tietotekniikkatarpeisiin kokonaisvaltaisesti. Vain kokonaisvaltaisen palvelumallin kautta voimme tuoda selkeyttä ja tehokkuutta asiakkaidemme pirstaloituneeseen IT-ympäristöön.

Monimutkaistuva IT-ympäristö vaatii monipuolista osaamista

Nykypäivänä liiketoiminnan asettamat vaatimukset IT:lle ovat kovat: IT on läsnä lähes kaikkien työntekijöiden arjessa ja lähes kaikissa liiketoimintaprosesseissa. Tästä kaikesta vastaaminen ei onnistu enää yhden tai kahden työntekijän tietotaidolla. Nykypäivänä IT vaatii tiimityötä ja laaja-alaista osaamista. IT-kokonaisulkoistuksen kautta saat käyttöösi kokonaisen IT-osaston, eli useamman ammattilaisen osaamisen kuin olisi oman henkilökunnan kautta useinkaan mahdollista. Yhdeksän IT-ammattilaisemme kesken löydämme ratkaisun haastavimpiinkin IT-ongelmiin. Sen lisäksi että meillä on aikaa huolehtia päivittäisistä perusasioista, autamme asiakkaitamme IT-ympäristön kehittämisessä ja pidämme asiakkaamme ajan tasalla tietotekniikan tarjoamista uusista mahdollisuuksista.

Resurssit kannattaa käyttää fiksusti

IT:n ulkoistaminen on resurssien järkevää käyttöä. Toimiva IT on jokaisen yrityksen toiminnan perusedellytys, mutta ydinliiketoimintaa se on vain harvalle. IT:n päivittäinen ylläpito ja kehitystyö vie aikaa ja vaatii osaamista. Primanetilla IT on ydinosaamistamme – asiakkaillemme se on usein tukitoiminto. Ulkoistamalla IT:n tehostat oman organisaatiosi resurssien käyttöä ja samalla saavutat konkreettisia kustannussäästöjä henkilöstökuluissa. Meillä Primanetissa on jo kahden vuosikymmenen kokemus IT-ympäristöjen rakentamisesta, ylläpidosta ja kehittämisestä. Sillä aikaa,kun me teemme työtämme, haluamme antaa asiakkaidemme keskittyä muuhun.

Kokonaisulkoistuksessa toimiva IT-ympäristö on asiakkaan ja Primanetin yhteinen etu

Kokonaisulkoistuspalvelumme Mutkaton IT perustuu kiinteään kuukausihintaan, jonka puitteissa tarjoamme asiakkaillemme rajattoman IT-tuen, oli avun tarve mikä tahansa. Tästä syystä on sekä meidän että asiakkaamme yhteinen etu, että ongelmia ja tukipyyntöjä syntyy mahdollisimman vähän. Panostamme ongelmien ennaltaehkäisyyn ja IT-ympäristön jatkuvaan valvontaan. Toimintamallissamme tyytyväinen ja tehokas loppukäyttäjä tuottaa iloa asiakkaidemme lisäksi myös meille. Vastaavaa jaettua tahtotilaa ei synny palvelumallissa, jossa asiakasta laskutetaan yksittäisistä palvelupyynnöistä.

Kokonaisulkoistus tuo toimintavarmuutta

IT:n kokonaisulkoistus tuo liiketoimintaan toimintavarmuutta kahdestakin syystä. Ensinnäkin,kokonaisulkoistus mahdollistaa täysin kiinteän ja ennakoitavan IT-kustannuksen, joka on helppo budjetoida. Toiseksi, kokonaisulkoistus vähentää riskejä IT-ympäristön jatkuvan valvonnan ja kehittämisen kautta. Toimintakatkoksia ei synny, ja liiketoiminta rullaa. Kokonaisulkoistuksen kautta saat myös käyttöösi useamman ihmisen toimintavalmiuden, mikä takaa avun olevan aina valmiina.

Jos et vielä vakuuttunut IT-kokonaisulkoistuksen hyödyistä, kerromme siitä mielellämme lisää.