Laitteiden valvonnalla varmistat toimivuuden
Etävalvonta on IT-tukemme kevyin vaihtoehto, se mahdollistaa IT-tuellemme laitteen teknisten ominaisuuksien tarkastelun etänä ja tarvittaessa laitteen hallinnan käyttäjän erikseen antamalla luvalla.

Hallinta tuo avun paikasta riippumatta
Kaikkiin meidän ylläpidossamme oleviin laitteisiin asennetaan valvonta- ja hallintaohjelmisto, joka ei haittaa loppukäyttäjän työntekoa. Ohjelmisto mahdollistaa, että saamme automaattisesti tiedon, mikäli jokin kuluttaa koneessa liikaa resursseja tai esimerkiksi laitteen takuuaika olisi päättymässä. Täten pystymme reagoimaan ongelmiin ennen kuin ne pääsevät häiritsemään tuottavaa työtä.
Saman ohjelmiston kautta tukemme pääsee myös vaivattomasti käyttäjät halutessa antamaan tukea etäyhteyden kautta. Voimme myös tarvittaessa huolehtia päätelaitteen ohjelmistojen päivitystilanteesta ja jakamaan päivitykset saumattomasti.
Mitä ulkoistettu IT-tuki maksaa?
Sujuva tuottava työskentely tarkoittaa sitä, että laitteet ja järjestelmät toimivat. Käytettävät laitteet on mitoitettu vastaamaan työtehtävän vaatimuksia ja apua ongelmatilanteisiin on helposti saatavilla. Eikö vain? Osassa yrityksiä apua tarjoaa yrityksen oma IT-vastaava, joka huolehtii laitehankinnoissa, järjestelmien toimivuudesta, tietoturvasta jne. Mitä tehdä silloin, mikäli omaa IT-henkilöä ei ole käytettävissä, tai jatkuvasti suurenevat vaatimukset IT:n ympärillä syövät
Lue lisääMicrosoft 365 varmistukset
Yleistä tiedon varmistamisesta Käytännöt tärkeiden tiedostojen varmistamiseen sekä sitä kautta liiketoiminnan jatkuvuuden turvaaminen tulee olla osa jokaisen yrityksen varautumissuunnitelmaa. Esimerkkinä Ylen uutinen Suomesta Savonia-ammattikorkeakouluun tehty massiivinen tietoturvahyökkäys – kiristysohjelma lukinnut tietoja | Yle Uutiset, jossa osa ammattikorkeakoulun tiedoista on salattu. Kyseessä on ilmeisimmin kiristyshaittaohjelma (ransomware), joka lukitsee käyttäjän käytössä olevat tiedostot ja tietojen vapauttamiseksi pyydetään
Lue lisää